15 marca 2017

Dlaczego warto odpoczywać?

   Nie mogę uwierzyć, że czas upływa tak szybko. Jeszcze niedawno mogłam wstawać bez budzika i ze spokojem uczyć się własnym tempem. Potem z powrotem musiałam wrócić do szkoły, a nawet zaczęłam nowy miesiąc. Czuję, że czasu mam coraz mniej. Mimo, iż staram się planować każdy dzień, mam wrażenie jakbym wciąż robiła niewystarczająco wiele. Wydaje mi się jednak, że wiąże się to z oczekiwaniami z zewnątrz. Odkąd wróciłam do szkoły, znów jestem niespokojna. Presja, jaką narzuca mi moja szkoła, jest okropna. To chyba jedyna rzecz, jakiej szczerze tu nie lubię.


    Wiem, że takie traktowanie uczniów będzie miało wpływ na poprawę naszych wyników. Myślę jednak, że nie jest to dobry sposób i można by załatwić tą sprawę nieco inaczej. Każdy z nas doskonale wie, że uczyć się musi i teraz wszystko zależy od tego, w jaki sposób wykorzystamy swój czas wolny. Właśnie dlatego sądzę, iż nikt już przypominać mi o tym nie musi. Wbrew pozorom, to tylko matura. To nie sprawa decydująca o tym, czy będę żyć, czy nie. Wiem, że ją zdam. Jestem ambitna, więc postaram się jak najlepiej, mimo iż uczelnia, którą wybiorę, wcale mnie do tego nie zmusza. Myślę, że ludzie za mało szanują swoje zdrowie. Czasem zapominają, kim są. Nie pamiętają o tym, że człowiek nie jest maszyną. Sukces jest przyjemny. Wszelkie cele motywują do działania. Aby móc działać, trzeba najpierw mieć na to siłę. Nie starajmy się działać na najwyższych obrotach. Myślę, że sukcesy, kosztem niewielkiej ilości snu, złego odżywiania się i braku spokoju psychicznego, nie mają najmniejszego sensu.


   Człowiek jest bazą do działania. Bez życia, nic by nie osiągnął. Szanując swoje życie, poprzez szanowanie zdrowia fizycznego i psychicznego, osiągnąć możesz więcej. Co z tego, że za młodu dorobisz się tak wiele, jeśli w wieku czterdziestu lat (jeśli nie wcześniej), Twoje działania zaczną się na Tobie odbijać. Znajdź chwilę, by odpocząć. Dopiero później działaj. Czasu wcale nie jest za mało. To od Ciebie zależy, czy wykorzystasz go dobrze. Swoje zdrowie i potencjał też wykorzystuj dobrze. Tylko wtedy Twoje sukcesy będą miały sens.

4 komentarze:

  1. bez odpoczynku szybko można się wykończyć wiem coś o tym :D

    OdpowiedzUsuń
  2. mądre słowa Paulino! Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Szczerze, to ja nie potrafię się nawet zmusić do odpoczynku :P praca na 2 etaty, a do tego treningi :) Dopiero, jak już nie daje rady to dzień lenia robię i jest ok :)

    Pozdrawiam i zapraszam do Centrum! :D www.centrumblogera.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Matura to bzdura :)
    Z perspektywy czasu widzę że to był jeden z bezsensownych egzaminów :)

    OdpowiedzUsuń

Uszczęśliw Owieczkę ,dodaj komentarz :3